lördag 21 november 2009

Alexandra Dahlström inför kvällens premiär

Photo: PerH Eles
Idag har Alexandra Dahlström premiär för sin kortfilm, Because the night, som hon regisserat.
Hej Alexandra!
-Hej
Läget under kontroll eller är det stressigt inför kvällen?
- Det känns bra allt är under kontroll.
Vad har du för förväntningar på kvällen?
- Att alla mina kompisar kommer och att de blir festsugna efter att ha sett min film.
Frame ur Because the night
Vill du säga något speciellt med din film eller vill du helt enkel berätta en historia?
- Jag vill visa på en förhöjd verklighet och en gemenskap som jag tror att inte så många känner till.

Skulle du kunna beskriva din kortfilm väldigt kort, tex med utgång från musiken i filmen?
- Nu förstår jag inte riktigt hur du menar (allmän förvirring infinner sig), filmen var ju skriven innan musiken, men jag kan beskriva musiken som suggestiv, sorgsen men euforisk på samma gång, skriven av Andreas Kleerup.
Filmen kan beskrivas med orden eufori, sorg och gemenskap och, och ja med de orden.
Till sist, efterfesten, är det möjligt att Svarta Svanen skulle kunna dyka upp?
Jag har hört ryktats om att han skulle kunna springa förbi...
Ha en skön och trevlig kväll, Alexandra!

Tid 18.30 och plats: skandia
Bcause the night
Bilden: Alexandra Dahlström som Klara i Spindelgången

2 kommentarer: